domingo, 15 de mayo de 2011

CAS: l'Entrevista

Història complerta

Entrevistador: Quants anys fa que és mestra?

Educadora: Aquest curs ha fet 8 anys.

Entrevistador: I quants cursos porta en aquest centre?

Educadora: Aquest és el tercer. Abans havia treballat en altres escoles d’altres municipis, públics i privats.

Entrevistador: Quin interès personal té per les TIC?

Educadora: El meu pare i el meu germà són informàtics, a casa hi ha ordinadors per totes bandes i com es pot imaginar la meva mare i jo estem al cas d’aquests temes encara que no vulguem. Amb cinc anys vaig tenir el meu primer ordinador. És a dir, abans de saber què era un ordinador, ja en tenia un!

Entrevistador: Com comença aquest projecte?

Educadora: L’últim curs de carrera vaig fer pràctiques en una escola rural. Allà, la única metodologia era els projectes, i me’n vaig enamorar. També vaig poder valorar el treball intercicle, i des de llavors he intentat sempre treballar d’aquesta manera en tots els centres. L’any passat un company, tutor de tercer (jo era tutora de quart) es queixava de que els nens tenien un nivell espantós de lectura. I vaig pensar: doncs si això és veritat, l’any que ve que jo serè tutora de tercer, haig d’inventar alguna cosa per a millorar aquest tema. I aquest és la paraula clau: “inventar”.

Entrevistador: I va sorgir aquest projecte?

Educadora: Sí. Gràcies també a la col·laboració de la meva paral·lela i de les dues tutores de sisè, que de seguida van estar d’acord.

Entrevistador: Què és el que porta més feina?

Educadora: Encabir el projecte dins la programació del curs. Són moltes hores... Masses! I no sabíem com enfocar-ho.

Entrevistador: I quina solució es va trobar?

Educadora: Utilitzar una sisena hora. Aquest dos cursos: tercer i sisè tenen una sisena hora dedicada “aprenc i ensenyo a llegir” que és el nom del projecte.

Entrevistador: L’any que ve serà tutora de quart. Què passarà amb el projecte, s’acabarà?

Educadora: Bona pregunta! Evidentment, és voluntat de cada mestra seguir o no amb el projecte, però jo penso que amb els bons resultats que està donant, des de direcció es podrà fer una mica de pressió.

Entrevistador: És necessari que els docents que vulguin impartir aquest projecte tinguin un alt nivell de coneixença de les TIC?

Educadora: No massa. Es necessita dominar un processador de textos, i internet de forma molt vaga. No penso que sigui un problema per a cap docent avui en dia.

Entrevistador: Havia fet amb anterioritat aquest projecte en algun altre centre?

Educadora: No. Però n’havia fet de semblants. És a dir, coneixia el tutoratge de lecto-escriptura. Això sí que ho havia fet.

Entrevistador: El projecte dura tot el curs?

Educadora: Sí. Al primer trimestre es treballa les habilitats per llegir i escriure. Al segon, ens endinsem en l’ús del processador de textos com a eina de treball, i al tercer, es bàsicament per als tutoratges.

Entrevistador: Una bona experiència?

Educadora: Una experiència per repetir. Sens dubte!

No hay comentarios:

Publicar un comentario