domingo, 15 de mayo de 2011

Aprenentatge significatiu

Els casos descrits per els meus companys, han estat en tot moment aprenentatges significatius. En tots ells (en els que he llegit) es veia una evolució en l’aprenentatge dels alumnes a través de la tecnologia.

Altres companys m’han donat idees genials per a dur a terme a la meva escola i fins i tot m’han donat possibles solucions a problemes que em trobo del dia a dia. Sobretot per aquest motiu, penso que és una idea genial que puguem compartir casos KITE entre nosaltres. De fet, es podria crear un fòrum de la UOC, on els estudiants poguessin penjar les seves experiències. Seria com una Bíblia per a nosaltres.

De la base de dades KITE, m’ha agradat el cas número 8214-1 que tracta de com uns estudiants de primer grau treballen les socials i l’aprenentatge del món animal a través de l’aplicatiu “AppleWorks”. Precisament m’ha agradat per la seva simplicitat, però sovint quan ens endinsem en les noves tecnologies ens pensem que és difícil de treballat i difícil de treballar-hi amb els nens, sobretot amb els més petits. Aquest cas demostra que no és així.

El cas que jo he descrit justifica l’ús de les TIC en un aprenentatge significatiu ja que l’alumne pot avaluar i valorar el seu propi aprenentatge al llarg dels tres trimestres. I no només això, sinó que pot avaluar i valorar l’evolució del seu company de tutoratge, aspecte que els fa creure en el que estan fent.

No hay comentarios:

Publicar un comentario