sábado, 14 de mayo de 2011

Canvi conceptual de l'AI

Doncs sí. Ha passat. Hi ha hagut canvis conceptuals importants en la meva Avaluació Inicial. Les puntuacions han canviat força, algunes que per a mi eren clares i havia puntuat amb un 10, ara resulta que no són tan importants. Observeu i desprès en parlem:

TE2) L’objecte principal de la Tecnologia Educativa és oferir un bon ventall de tècniques per als docents: De 5 a 1.
CC2) Aprenc tant dels companys com dels materials i consultors: De 10 a 9.
TC1) Els professionals de l’educació han de ser competents en les tècniques que asseguren la correcta transmissió del coneixement : De 10 a 1.
DT2) La tecnologia es basa en la ciència per la qual cosa és neutral en relació a prejudicis, valors i actituds: De 0 a 1.
CC1) Les aules de la UOC són una comunitat d’aprenentatge: De 10 a 9.
DU2) Els debats virtuals suposen perdre força hores amb poc benefici personal: De 2 a 1.
TE1) La Tecnologia Educativa per a psicopedagogs consisteix en assegurar un bon domini de les TIC:De 5 a 3.
DU1) Els debats a la UOC poden millorar moltíssim: De 5 a 2.
TC2) Les TIC són necessàries per transmetre els continguts als alumnes: De 3 a 1.
DT1) El canvi tecnològic determina el canvi social: De 5 a 1.

Són les tres primeres afirmacions les que més m'han sorpès sobre la meva idea inicial de les TIC. Jo tenia claríssim que les TIC eren simplement unes eines més a utilitzar a l'aula, tal com els llibres o la pissarra de tota la vida. Ara resulta que he descobert que cadascú pot anar construint el seu propi coneixement. I el que més m'ha agradat és que m'he adonat d'això quan he obert bé els ulls i he vist que a mi mateixa m'estava passant amb aquesta assignatura.

2 comentarios:

  1. Hola Mireia,
    m'he fet seguidora del teu blog, espero que no t'importi ;). La veritat és que estava xafardejant una mica i m'ha sobtat molt el teu canvi d'opinió referent "Els professionals de l’educació han de ser competents en les tècniques que asseguren la correcta transmissió del coneixement" Com pots passar tant radicalment d'estar-hi molt d'acord a gens d'acord? Quins són els motius i què t'ha ajudat a canviar tant dràcticament d'opinió?

    Una abraçada, estem en contacte.

    ResponderEliminar
  2. Hola Mireia!

    Justament jo també et comento per la mateixa pregunta que la companya : "Els professionals de l’educació han de ser competents en les tècniques que asseguren la correcta transmissió del coneixement" ja que m'ha sorprès la teva puntuació de 1, i m'agradaria saber la reflexió que t'ha portat ha posar-la, donat que crec que les porfessionals de la educació no han de saber perfectament totes les tècniques educatives i el seu funcionament, però si que han de tenir un bon coneixement de les més útils per el seu treball.
    Gràcies!

    ResponderEliminar