martes, 21 de junio de 2011

Documentació

Ens va anar molt bé partir d'aquesta info trobada a la xarxa.

http://sites.google.com/site/elnostrehortet/guia-didactica

GUIA DIDÀCTICA


La webquest "el nostre hortet", té la finalitat d'apropar als alumnes a l'hort i el seu treball. D'aquesta manera es dóna a conèixer les feines de sempre al camp (hort), la vida del pagès, les seves tasques, les eines i el procés de plantació de les diferents hortalisses i verdures.
A part, també pretèn aprofitar els espais oberts del nostre recinte escolar com a recurs didàctic per aprendre i conèixer de primera mà una tasca que és practica des de fa molts anys i que perdura en l'actualitat.
El poder treballar i practicar aquestes tasques in situ i de forma presencial conjuntament amb l'eina informàtica, et permet que els alumnes manifestin un interès, una motivació i participació força elevada.

NIVELL EDUCATIU AL QUE ESTÀ ADREÇADA AQUESTA WEBQUEST

Aquesta eina de treball està plantejada per dur-se a terme des de cicle inicial fins a cicle mitjà de primària (6 - 10 anys). No obstant, pot ser adaptada a cicle superior, en funció dels objectius que hom es plantegui i introduïnt l'elaboració de fitxes i activitats adequades a l'edat amb un nivell més elevat.

ÀREES IMPLICADES
  • Àrea del coneixement del medi
  • Àrea de llengua catalana
  • Tecnologies de la Informació i Comunicació (TIC)
OJECTIU GENERAL PLANTEJAT
  • Aprendre les tasques bàsiques que s'efectuen en un hort.
OBJECTIUS ESPECÍFICS
  • Conèixer els estris i les diferents activitats que es fan a l'hort.
  • Conèixer diferents productes que es poden cultivar a l'hort (hortalisses i verdures).
  • Reconèixer les parts bàsiques d'una planta i les seves necessitats.
  • Conèixer l'ús adequat de l'aigua com un bé escàs i que hem de cuidar.
  • Elaborar receptes a partir dels fruits recollits.
  • Cercar refranys relacionats amb el món de l'hort i la metereologia.
  • Coneixement i ús de les noves tecnologies a l'aula.
Actituds, valors i normes:
- Saber escoltar i respectar en el treball en grup.
- Aprendre a compartir i planificar una feina conjunta.
- Mostrar interès i desinhibició en exposar als altres les descobertes realitzades.
- Mostrar interès per l'entorn natural i la importància de la relació entre natura i les accions de l'home.
ORGANITZACIÓ DELS ALUMNES, TEMPORALITZACIÓ, RECURSOS I ESPAI
Per poder realitzar aquesta webquest és imprescindible que els alumnes parteixin d'uns principis bàsics i elementals d'informàtica tals com fer anar un processador de text, guardar un document, insertar imatges i fer anar el navegador, sobretot els alumnes de cicle mitjà. D'aquesta manera haurien de ser capaços de poder fer les diferents activitats amb la menor ajuda possible. En tot cas, el mestre/a sempre efectuarà reforços positius i ajuda als alumnes que més ho necessitin (cicle inicial).
Temporalització
Aquesta webquest està proposada per desenvolupar-se en 8 sessions d'uns 45 minuts aproxidament. La primera sessió enfocada en la presentació i la posada en escena de la webquest i la resta serien la realització de les diferents activitats dins l'apartat del procès (un apartat per sessió). No poden passar d'una activitat a l'altra, sinó han finalitzat les anteriors.
Per poder efectuar les diferents tasques que es proposen, els alumnes hauran de disposar:
- Un ordinador per a cada grup de quatre alumnes.
- Connexió a la xarxa (imprescindible).
- Impressora per poder extreure el treball fet i poder-lo entregar al mestre/a.
Espai
Imprescindible dispossar d'un espai exterior adequat i acondicionat per a poder desenvolupar el nostre hortet.
A part, també és necessari que hi hagi un espai que, a més dels ordinadors connectats a Internet, sigui suficient per fer altres tasques (escriure, dibuixar, retallar, exposar les tasques fetes pel grup...).
AVALAUCIÓ
Des d'un bon principi, els alumnes conèixen i saben el que el/la mestre/a espera d'ells i, per tant, què se'ls evalua. A aquest fet cal afegir-hi l'avaluació de les llistes de comprovació i les rúbriques mitjançant les quals els alumnes poden veure, en tot moment, quins paràmetres s'avaluen.

No hay comentarios:

Publicar un comentario